Kontaktkoolitus: “Lapse tähtsaimad eluaastad ja Montessori meetod”

49.00

Kategooria:

Kirjeldus

Loengupäev maailmakuulsa Montessori koolitaja Patricia WallnerigaEsimest korda Eestis!

Toimumise aeg: 25.02.2023 kell 11:0017:00 

Toimumiskoht: Tallinn, Kultuurikatel (Stalker saal) 

Koolituse hind: soodushind 49 eur (kuni 15.02), tavahind 60 eur (alates 16.02)

Koolitaja: Patricia Wallner (AMI 0–3 ja 3–6)

NB! Loengupäev on inglise keeles eestikeelse järeltõlkega.

Korraldaja: Eesti Montessori Ühing, www.montessorieesti.ee, info@montessorieesti.ee, kontakttelefon 5083433 (Jaanika Müürsepp), 58531221 (Eliisa Silmet), 5260309 (Triinu Kapp).


Inspireeriv koolituspäev on mõeldud kõigile lapsevanematele ja lastega töötavatele inimestele – lapsehoidjad, õpetajad, abiõpetajad, eripedagoogid jne.

Koolituspäeval on eriliselt fookuses lapse areng esimesel kolmel eluaastal, aga iga teema juures on sissevaade ka laiemalt 06 vanuserühma arengule ja vajadustele. Tegemist on väga praktilise õppepäevaga, kust võtta endaga igapäevatöösse ja koju kaasa palju kasulikku.

LOENGUPÄEVA TEEMAD

Sissejuhatus Montessori meetodisse. Sissejuhatav loeng Montessori lähenemisest ja haridusest inimese esimese 24 eluaasta jooksul. Loengus käsitletakse kõiki nelja arengujärku, kuid esimest nendest (0–6 eluaastat) põhjalikumalt kui teisi, andes ülevaate just sellele arengujärgule omastest olulistest aspektidest. Vastuse saavad ka enamlevinud küsimused, nagu näiteks miks peetakse just esimest kolme eluaastat inimese elus kõige olulisemateks, miks kasutatakse sõna “mäng” asemel sõna “töö” ning miks on oluline esimese arengujärgu laste puhul pakkuda päris elu kogemusi täiskasvanute loodud fantaasia asemel. 

Temperamendi määratlemine. Me kõik oleme kogenud, kui erinevad me inimestena olla võime. Vahel võib mõni erinevus meis negatiivseid emotsioone tekitada, vahel aga on konflikti taga peidus hoopis liigne sarnasus. Temperamendi määratlemine on suurepärane tööriist enda ja teiste  paremaks mõistmiseks, annab meile teadmised ja oskused ennetada või lahendada erinevaid temperamendi omadustest tulenevaid olukordi ning aidata lastel paremini elus hakkama saamiseks äärmusi pehmendada. Loengust saavad praktilist kasu kõik inimesed, kes oma igapäevaelus teiste inimestega suhtlevad, olenemata nende vanusest. 

Vabadus ja piirid. Distsipliin. Üks levinud müüte seoses Montessori lähenemisega on, et lapsed võivad teha mida iganes nad soovivad. Montessori on aga kaugel vabakasvatusest! Lapsed vajavad piire, need on olulisel kohal kohanemisprotsessis aja ja kohaga, kuhu nad sündinud on, pakuvad lastele kindlust ja turvatunnet ning on üheks oluliseks alustalaks olemaks ühiskonnas aktsepteeritud. Kuid millal ja milliseid piire me neile seadma peaks, et mitte kalduda äärmustesse? Kuidas kommunikeerida last austavalt ja selgesti mõistetavalt, et omakorda jõuda koostööni? Meie roll täiskasvanutena on olla teadlik teejuht lapsele, et tal oleks võimalik kogeda vabadust, mida piirid talle annavad. Selleks on meil endal vaja selgust, miks ja kuidas piire seada.

Pilguheit Montessori väikelaste rühma. Montessori väikelaste rühma igapäevaelu tutvustav rohke foto-ja videomaterjalidega loeng, mis annab aimu, milline näeb välja väikelaste rühmaruumi keskkond, milliseid tegevusi lapsed seal teevad ning kuidas see praktikas välja näeb. Aastate jooksul kogutud materjal pakub võimalust saada osa erakordsetest hetkedest, mis aitavad selles vanuses lapsi paremini mõista.

KOOLITAJA TUTVUSTUS

Patricia Wallner on Montessori valdkonnas töötanud alates 1970. aastast. AMI 3–6 diplomi sai ta Washingtonis. Pärast 1972. aastal Hollandisse kolimist töötas ta AMI peakontoris koos Mario Montessoriga. Aastatel 1985-86 õppis ta AMI 0–3 juhendajaks Houstonis, Texases dr Silvana Montanaro käe all. Ta töötas 17 aastat kakskeelses väikelaste rühmas Amsterdamis, Hollandis, kus ta elab.

1995. aastal alustas ta koostööd dr. Montanaroga, et saada AMI 0–3 vanuserühma koolitajaks. Koolitajaks õppimise ajal omandas ta ka haridusteaduste magistrikraadi. Ta on koolitanud juhendajaid ning osalenud konverentsidel ja pidanud kursuseid Aasias, Euroopas, Austraalias ja USA-s.

Tema suur lootus on tõsta huvi Montessori 0–3 vanuserühma vastu Euroopas, teha koostööd lastevanematega ning innustada rohkem inimesi selle vanuserühma juhendajaks õppima ja väikeste lastega töötama.